Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN’ın video konferans yöntemiyle bağlandığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU, Valimiz Sayın Aydın BARUŞ ve İl Protokolünün katıldığı törenle Yeni Tohma Köprüsü’nün açılışı gerçekleştirilerek hizmete sunuldu.
16 buçuk metre genişliğe ve 517 metre uzunluğa sahip, Malatya ile Sivas'ı bağlayan stratejik konumdaki Köprü, Karakaya Barajı üzerinde mevcut köprünün yakınına inşa edildi. Geliş ve gidiş yönlerinin çift şeritli olduğu yeni köprüyle birlikte sürücüler daha konforlu seyahat edebilecek. Köprünün yapımında 2 bin 700 ton çelik ve 4 bin 360 fore kazık kullanıldı. Yeni Tohma Köprüsü hiçbir cıvata kullanılmadan sadece kaynak usulüyle yapıldı. Osmangazi Köprüsü'nden sonra ikinci aynı sistemle yapılan köprü itme sürme çelik yapımı ile inşa edildi.
12 bin metreküp beton, 2 bin 700 ton çelik ile 4 bin 360 metre fore kazık kullanılarak inşa edilen köprünün kenarları da deprem izolasyonlu olarak yapıldı.
Köprünün yapımında kullanılan toplam 2 bin 700 ton ağırlığındaki çelik kirişler 3 metre yüksekliğinde, 16 metre genişliğinde imal edildi ve Dünya çapında birçok uygulaması bulunan "itme sürme yöntemi" ile köprü ekseni boyunca itilerek yerleştirildi.
Eski köprünün yanına inşa edilen Yeni Tohma Köprüsü, konvansiyonel betonarme kazıklı altyapı sistemi ve çelik ikiz kirişli köprü tipinde projelendirildi.
Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerini Malatya üzerinden Karadeniz'e bağlayacak köprüyle Malatya-Hekimhan-Sivas hattında kuzey-güney aksında bölünmüş yol bütünlüğünün sağlanması amaçlanıyor.
Köprünün inşa edilmesi ve bölünmüş yol çalışmalarının tamamlanmasıyla mevcut Devlet Yolu'nun ulaşım standardı yükseltilirken daha konforlu ulaşım imkanına kavuşacak sürücüler yakıttan, emisyondan ve zamandan da tasarruf sağlamış olacak.